سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه موقع باید با پزشک متخصص کودک تماس گرفت؟

 

اگر کودک شما کمتر از 3 ماه است ، در اولین علائم گلودرد مانند  خودداری از خوردن غذا یا قرمز شدن پس از خوردن غذا ، با پزشک متخصص کودک تماس بگیرید.

 نوزادان زیر 3 ماه از سیستم ایمنی کاملاً توسعه یافته برخوردار نیستند ، بنابراین پزشک متخصص اطفال ممکن است بخواهد آنها را ببیند یا تحت نظر قرار دهد.

اگر کودک شما بیش از 3 ماه است  علاوه بر موارد فوق؛ دارای علائم دیگری مانند گلو درد یا خراشیدگی و موارد زیر باشد ، با پزشک متخصص کودک خود تماس بگیرید.

  • دمای بیش از 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد)
  • سرفه مداوم
  • گریه غیرمعمول یا نگران کننده
  • معمولاً پوشک را خیس نمی کند
  • به نظر می رسد درد گوش دارد
  • بثوراتی در دست ، دهان ، تنه یا باسن

متخصص اطفال به بهترین وجه قادر خواهد بود تعیین کند که آیا نیاز است کودک شما را برای معاینه ببیند ، یا اینکه باید آنها را در خانه نگه دارید و داروهای خانگی را امتحان کرده و استراحت کند.

 پزشک متخصص اطفال همچنین می تواند به شما توصیه کند که آیا کودک شما باید برای مراقبت در خانه نگهداری شود و چه مدت ممکن است مسری باشد.

همیشه اگر کودک شما در بلع یا نفس کشیدن مشکل دارد ، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید.

اگر دچار افتادگی غیرمعمول است ، باید با استفاده از فوریت های پزشکی مراقبت کنید ، البته این در صورتی است که در بلع مشکل دارد.

نحوه مراقبت وکنترل گلودرد در خانه

برخی از داروهای خانگی ممکن است برای گلو درد کودک مفید باشد.

استفاده ازرطوبت ساز

تنظیم یک مرطوب کننده هوا در اتاق کودک ممکن است به سهولت در بروز علائم گلودرد کمک کند. اگر کودک شما مشکل بینی خفیف دارد ، دستگاه مرطوب کننده ممکن است به آنها کمک کند تا راحت تر نفس بکشند.

رطوبت ساز را از کودک خود دور کنید تا آن را لمس نکنند ، اما به اندازه کافی نزدیک باشند که بتواند اثرات آن را احساس کند.

بخار سازهای آب گرم ممکن است باعث سوختگی شوند و نباید از آنها استفاده کرد. شما باید رطوبت ساز خود را هر روز تمیز و خشک کنید تا از شکل گیری باکتری ها یا قالب جلوگیری شود. زیرا این آلودگی می تواند کودک شما را بیمار کند.

می توانید تا زمانی که علائم کودک بهبود نیابد ، از دستگاه مرطوب کننده استفاده کنید ، اگر پس از چند روز بهبودی حاصل نشد با پزشک متخصص کودک مشورت کنید .

استفاده ازساکشن (به مدت 3 ماه تا 1 سال)

بچه ها نمی توانند بینی خود را باز کنند. درعوض ، می توانید از مکش های مخصوص برای مکیدن مخاط بینی استفاده کنید. قطره های شور ممکن است به شل شدن مخاط کمک کند تا راحت تر با مکش ، مخاط تمیز شوند.

مایعات منجمد (برای نوزادان بزرگتر)

اگر کودک شما از قبل مواد جامد را شروع کرده است ، ممکن است بخواهید برای تسکین گلو درد از درمان یخ زده ای به آنها استفاده کنید. سعی کنید فرمول Popsicle یا شیر مادر یخ زده را به کودک خود بدهید. رعایت کنید در حالی که این درمان منجمد را امتحان می کنید مراقب علائم خفگی باشید.

سردرد کودکان

آیا می توانم به کودکم آب عسل بدهم؟

دادن عسل به نوزاد زیر 1 سال بی خطر نیست. به کودک خود آب عسل یا سایر داروهای حاوی عسل ندهید. این می تواند باعث بوتولیسم نوزادان شود.

آیا کودک به دارو احتیاج دارد؟

باید بدانید معالجه گلودرد در نوزاد شما بستگی به چه عواملی دارد. اگر به دلیل سرماخوردگی ایجاد شود ، پزشک متخصص اطفال احتمالاً دارو را توصیه نمی کند مگر اینکه تب داشته باشد.

شما می توانید با قرار دادن یک مرطوب کننده خنک در اتاق آنها ، شیرخوار خود را راحت نگه دارید. به آنها مقدار زیادی شیر پستان یا شیر بطری  بدهید. مایعات تا زمانی که علائم آنها بهبود نیابد ، می توانند باعث بهبود کودک شوند.

اگر گلو درد کودک شما ناشی از عفونت باکتریایی مانند استرپ باشد ، ممکن است لازم باشد با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید . متخصص اطفال پس از تشخیص ودر صورت نیاز می تواند آنتی بیوتیک تجویز کند.

آیا دادن داروی بدون نسخه کودک به کودک ایمن است؟

داروهای بدون نسخه سرماخوردگی برای نوزادان توصیه نمی شود. آنها علائم سرماخوردگی را درمان نمی کنند و در برخی موارد ممکن است کودک شما را بیمار کنند.

تنها استثناء که وجود دارد اگر کودک شما تب داشته باشد. در مورد نوزادان بیش از 3 ماه ، ودر صورت لزوم در مورد دادن استامینوفن یا ایبوپروفن به کودک خود با پزشک مشورت کنید . آنها همچنین می توانند دوز صحیحی را که برای کودک شما بی خطر است به شما ارایه دهند.